Några "eftertankar"

Minnet av Pippi...
Här ligger lilla Pippi med sin silkeslena päls och myser på kökssoffan.Hon var en liten katt med stor Integritet och hon litade mest på sin Matte.Tidigt i Våras var jag tvungen att låta henne sluta sitt jordeliv. Det är för j...a  hemskt att "leka Gud"
Jag fick henne i en liten urna efter att hon kremerats. Jag väntade tills tjälen skulle gå ur backen för att kunna Jordfästa henne. Under tiden att våren anlänt på riktigt stod hon inne. Sen fick hon vara i sin burk/urna på en hylla under tak med utsikt över vattnet. Men jag har inte kommit mig för/bestämt plats än vart hon skall ligga(det var så otroligt svårt att gräva bredvid Snurran) så för några veckor sen fick hon flytta in igen för hon tycker ju inte om att frysa Pippi. Så nu står hon i sovrummet istället under ett skåp. -Hon kan ju inte stå på skåpet ...
 -Då kan ju folk tro att jag är lite knäpp.

 Jag tror att hon har Frid i alla fall i Nangiala med sin kompis Snurran. Hon är en kattängel det är jag säker på.
              

Här vilar Wille-walle hoppas det dröjjer måååånga år innan han far till katthimlen


Och den här lilla Stora Älskade Hästen som jag "levt med" i 20 år.
Jag vågar inte tänka på den dagen...
    Här firar han sin 20:e födelsdag



-Glöm inte mata dom små Pippifåglarna!



Fridens Liljor Annika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0