Varför just idag?

-Jag gör det helst en annan dag..
 
Det känns som om det är mitt eget lilla valspråk när det gäller att göra nytta= sånt som inte är så roligt.
Det är ju inte roligt när det är tråkigt,eller hur?

Städa inne???  -När det är mkt. roligare att sitta i växthuset och fixa o dona. Det är ju så himla roligt!
I och för sig så är ju det lite Nytta det oxå för jag tar ju ner det jag tillverkat till Till Damernas diversehandel i fall någon skulle behöva en Välkomstkrans till in dörr.... 

Även om ingen vill köpa någon krans så har jag ju fina presenter (tycker jag själv i alla fall) som jag kan
 ge bort/"pracka på" vänner och bekanta...
Jag känner mig hedrad i vilket fall. Därföratt det skall ordnas Adventsmarknad här i Mackmyra bruk på Lördag och då frågade dom om jag ville göra några kransar. Och det vill jag absolut! 

Det är helt underbart att sitta där ute i växthuset i det bleka vinterljuset med några tända stearinljus och elementet på. Efter en stund uppstår en sån där angenäm klorofylldoft bland allt granris och enris. Då är det nästan jobbigt att bryta upp och åka iväg till eftermiddagsskift på jobbet.
  


Fin utsikt

      
Ha det gott alla vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0