Att bli anfallen av en Läkerudbeckia....

I Onsdags på kvällskvisten skulle jag Höstrensa lite i Blomsterlandet. Och som Karin säger så har jag ju så Subtila rörelser...?
Hursomhelst så lyckades jag på nåt konstigt sätt få mittknoppen av en taggig j...a Rudbeckia rakt in i högra ögat.
det gjorde så fruktansvärt ont att jag trodde ögat ramlat ur. 
Jag sköljde med ögonbad och tuggade Ipren innan jag gick till sängs men kunde inte sova tårarna sprutade och ögat värkte. På morgontimmarna måste jag ha somnat en stund så när väckarklockan ringde 5.45 gick jag ner och släppte ut hästarna och åkte sedan till jobbet. Lite ont gjorde det men jag tänkte att  -Är det inte dödande så är det härdande... 
Jag tänkte att jag går till Apoteket och köper lite ögonsalva jag. Men när Apotekarkvinnan fick se mitt öga så sa hon att du bör nog åka till en Doktor först. Vid det här laget hade tårarna börjat spruta igen men det var bara att sätta sig i bilen och köra till Valbo (såg inte så bra) Jag fick komma in till dr Jenssen och han vände ut och in på ögat kändes det som. Han gav mig olika order om vart jag skulle titta men jag blundade! -Man har väl självbevarelsedrift.. Till slut konstaterae han att det var en repa på hornhinnan och jag fick dundermedel att stoppa in i ögat han sa att det skulle göra lite ont och att jag skulle se suddigt och jag tänkte -kan det bli värre??  
Jag körde (dum i huvet som jag är) tillbaka till jobbet. Och det kan jag säga. -att jag hade kört bättre bil om jag varit 97 år och "Dyngrak!
 Jag fick lägga mig och vila en stund då jag kom till jobbet. Men sen var jag fit-for-fight igen. Bara lite ont.... 
 
Slutet gott allting gott       VAD STOPPAR EN VIKING??  



Ha det bra alla vänner !

Kommentarer
Postat av: Prins Daniel

när jag rensar mina rosbuskar har jag cyklop på. har repat hornhinnan ett antal gånger och vet hur jävla ont det gör. du kanske kan ha din fina solglasögon, dom är ju hyfsat täckande {}

2011-09-18 @ 22:11:32
Postat av: tant Gunnel

Mina älsklingsblommor, men jag tittar bara på dem! På lämpligt avstånd!

2011-09-26 @ 00:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0